![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
El Nucli Paulo Freire de la UdG, l’AEPCFA (Associació d’Educació Popular Carlos Fonseca Amador, membre de la Mancomunitat de·Can Gibert), la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO Girona i La Guerrilla Comunicacional, amb la col·laboració de l’associació gironina Eccit i les seves contraparts social, sindical i activa al nord del Marroc, fan diferents trobades, reunions, xerrades i actes per unir esforços i cooperar en diferents temes. Des de de Ter, solidaris des d’eldimoni.com.
En aquest viatge de coordinació i cooperació, participen membres de diferents associacions i activistes de la Coordinadora d’ONG Solidàries de les comarques gironines per interactuar i cooperar amb tres eixos: amb la societat civil del Marroc (sindical, política, drets humans); en la preparació del projecte Festidok sobre l’altre Marroc, i així entrevistar els ponents i els actors socials, polítics, militants pels drets humans (en aquest projecte, La Guerrilla Comunicacional participa en la ponència del màster de documentals de la Universitat de Tetuan); i en la preparació d’un conveni en el marc de la cooperació escolar i l’intercanvi de professors Xauen-Girona amb el Departament d’Educació del Marroc, per introduint les diferents obres pedagògiques de Paulo Freire a l’escola marroquina, amb la col·laboració de la UdG i l’ambaixada del Brasil al Marroc.
La Universitat Abdelmalek Essaadi Tetouan Rio Martil, la Universitat de Girona (UdG) i la comuna rural de Babtaza i l’Ajuntament de Girona col·laboren en aquesta bona experiència -dies intensos de finals de juny- de contactes i interaccions que aporten nous horitzons d’intercanvi d’experiències amb el tercer sector del nord del Marroc.