|
DIARI DE GIRONA > Nou pas dels veïns de per mostrar el seu rebuig a les zones blaves d’aparcament. Des de fa dies s’estava cuinant una campanya visible de protesta que ahir va començar a aflorar. Alguns balcons dels pisos del barri comencen a lluir pancartes on es mostra la disconformitat amb l’Ajuntament per la implantació de les zones blaves a diferents carrers de i la possibilitat que, en un futur, també n’hi hagi de verdes.
La campanya està organitzada per l’Associació de Veïns, que ja té més de trenta pancartes preparades als veïns que ho demanin. També es vendran samarretes. El lema és prou explícit: A ni blaves ni verdes. Recuperem els aparcaments lliures i gratuïts. També s’hi pot veure el símbol de la zona blava (una mà introduint una moneda) amb una creu a sobre, de rebuig.
Les protestes veïnals es van iniciar tan bon punt van conèixer que l’Ajuntament pintava un centenar de places, aleshores lliures, per convertir-les en zones blaves. La petició havia arribat al consistori de les associacions de comerciants, que veien com perdien clients perquè no trobaven on aparcar. L’AV, però, considera que abans d’eliminar les zones blaves i estudiar si poden implantar-se la zona verda d’aparcament caldria que l’Ajuntament i Adif compensessin el barri per la pèrdua de places d’aparcament per les obres del TAV. L’equip de govern ha impulsat diferents mesures (l’obertura de diversos espais) però l’AV ho considera insuficient.
L’alcaldessa, Anna Pagans, indicava en una entrevista a Diari de Girona que actualment estaven estudiant com evolucionava el sistema de pagament a i que d’aquí a uns mesos s’analitzaria el funcionament i el futur d’aquest mètode amb els veïns, sempre que fos de manera civilitzada. [Diari de Girona]